Hogyan legyek virtuális asszisztens?

2021.03.25

Mióta virtuális asszisztens lettem, az egyik legsűrűbben azt a kérdés teszik fel nekem, hogy milyen virtuális asszisztens képzés a legjobb, illetve hogyan lehet valakiből virtuális asszisztens. Most ezekre adok választ!

Mielőtt ebbe a cikkbe a cikkbe belekezdenék, és választ adnék a fentiekre, azt mindenképpen nagyon fontos az elején leszögeznem, hogy én képzés nélkül vágtam bele ebbe a munkába. Ennek egy nagyon egyszerű oka volt: megvolt hozzá a kellő tapasztalatom, ismereti hátterem és enélkül is hamar sikeres virtuális asszisztens lehettem. De a többségnek ezt nem ajánlanám.

Elsőként tisztázzuk, mi kell ahhoz, hogy sikeres virtuális asszisztens legyen valaki:

  • Megfelelő ismereti háttér: Számítástechnikai, adminisztratív és egyéb szakmai tudás is szükséges.
  • Vállalkozói szemlélet: Tudd beosztani az idődet, vállalj felelősséget az elvégzett munkáért és tartsd a határidőket!
  • Pár havi megtakarítás: Ha nem főállás mellett látsz hozzá, akkor bizony nem árt, ha van egy pár havi megtakarításod, hiszen mire lesz elég ügyfeled és ledolgozott munkaórád, amiből kényelmesen megélsz, az nem az első egy-két hónapban lesz.
  • Önmarketing, önmagad reklámozása és eladása: Sokaknak ez a legnehezebb feladat, hiszen nagyképűségnek vagy tolakodónak érezzük ezeket, pedig rendkívül fontos, hogy el tudd magad adni a megbízóknak.
  • Talpraesettség, rátermettség: ha a szádba kell rágni, hogy a facebook keresőt hogyan kell használod ahhoz és milyen kereső szavakra van szükség, hogy rátalálj a virtuális asszisztensi hirdetős csoportokra, vagy nem mersz egy könyvelőt felhívni az árajánlata miatt, akkor nem biztos, hogy ez a te utad lesz, hiszen vállalkozóként nagyon sok mindennek magad kell utánajárni, ráadásul nem egyszer kereshetnek majd olyan megbízásokkal, amikor neked kell bizonyos dolgokat kinyomozni, ellenőrizni az ügyfélnek

Szerencsére ezek többsége tanulható vagy fejleszthető, ezért ha úgy érzed, hogy nem tudnál ezekben 100%-os teljesítményt nyújtani, mindenképpen érdemes egy-egy szakmai tréningre elmenni, egy-két virtuális asszisztens képzést elvégezni. Ugyan, ahogy azt fentebb írtam is, én magam nem végeztem ilyen képzéseket, utánakérdeztem, és megtaláltam a két legtöbbet ajánlott képzést, amiket én is nyugodt szívvel tudok nektek ajánlani:

Egyrészt a Virtuális Irodaház sokak által ajánlott átfogó workshopjára 10% kedvezménnyel iratkozhattok fel az iroda@virtualisirodahaz.hu e-mail címen, ha rám (Juhász Anita Diána, Virtuális asszisztensed) hivatkoztok! Ezt a képzést többen is ajánlották: az alapoktól indul, és Ági a sikeres virtuális asszisztensi vállalkozás működtetéshez szükséges információkat adja át érthetően, gyakorlatiasan. Olyan témákról beszél, mint az online vállalkozástámogatói munka bemutatása, piaci körkép, jogszabályi megfelelőségek, a vállalkozás indításának gyakorlati lépései, szükséges anyagi, tárgyi feltételek stb. Az online videós anyag teljes ára: 29.900 Ft, amiből 10% kedvezményt kaptok, ha rám hivatkoztok!

Emellett a Vállalkozz Család Mellett virtuális asszisztensi képzéseit ajánlották még többen is. Míg Ági képzése inkább az indulással, a gyakorlati tippekkel és tanácsokkal a VA vállalkozás elindításáról, működtetéséről és sikeréről szól, addig ez a képzés inkább szakmai tudást, szakmai információk ad át marketing, webshopkezelési, adminisztrációs és pénzügyi asszisztencia területén. Ebben a képzésben nagyobb hangsúlyt kap, hogy ne csak az elindulásban segítsen az érdeklődőknek, hanem átfogóbb képet is megosszon azokkal, akiknek más területeken is van még "fejlődnivalójuk". Továbbá, ha a nagyobb csomagot választjátok, az tartalmazza egy virtuális asszisztens honlap sablont oktatóanyaggal, illetve egy online jelenlét oktatóanyagot is. Mint gyakorló VA mondom, aki két napot töltött a weboldala felépítésével és több tízezret fizetett érte külön: ez hatalmas dolog, és mindenképpen megéri! A további részletekért és teljes képzés megtekintéséhez kattintsatok a képre vagy ERRE A LINKRE.