Hogyan lettem virtuális asszisztens?

Tudj meg többet az eddigi tapasztalataimról!

Juhász Anita Diána vagyok: vállalkozó, virtuális asszisztens, marketing, PR és social media szakember, író, aktivista,  influencer és a Virtuális asszisztensed alapítója.

Személyiségemből adódóan imádom az új kihívásokat, új ismeretek elsajátítását, és lételemem, hogy mindig valami kalandot is felfedezzek a munkámban. Így életem során rengeteg munkakörben megálltam már a helyemet és elképesztően sok újdonsággal találkoztam.

Emellett az elmúlt évek alatt ahhoz is hozzászoktam, hogy egyszerre végzek sokrétű és változatos feladatokat, és egyszerre helyt álljak több munkakörben is: már az egyetem mellett is két munkahelyen dolgoztam, illetve ezek mellett párhuzamosan még két OKJ-s képzést is végeztem. Természetesen mindkettőt kitűnő eredménnyel, miközben az egyetemen öt egész fölötti maradt a kreditindexem. Így az egyetemről kommunikációs szakemberként kikerülve már rendelkeztem ingatlan értékbecslői és értékesítői, illetve német nyelvű idegenvezetői képzettségem mellett rengeteg munkatapasztalattal is. 

Ez a fajta sokoldalúság végigkísérte az egész pályámat: szinte mindig végeztem munka mellett valamilyen plusz feladatot, esetleg továbbképzésekre jártam, tanultam. Így az elmúlt évek során sikerült több területet is alaposan megismernem. Éppen ezért az összetett ismereteimnek és korábbi gyakorlatomnak hála ma már nagyon sok területet átlátok és rengeteg hasznos ismeretre tettem szert, amit virtuális asszisztensként és koordinátorként is kamatoztathatok. De természetesen nehéz út vezetett idáig alkalmazottként. 

Voltam már titkárnő, ügyvezetői asszisztens, végeztem adminisztrációs feladatokat, voltam már diszpécser és kapcsolattartó, de dolgoztam PR, marketing és közösségi média koordinátori, majd menedzseri pozícióban is igen sokáig. Még marketing igazgató is voltam, mielőtt legyőzött a változatos munkakörök iránti szenvedélyem. Így ezt követően "mindenes" lettem: a marketing és PR mellett a feladataim közé tartozott egy wordpress oldal kezelése, fejlesztésben való részvétel és tartalomkészítés, woocommerce rendelések kezelése, iktatása és összegzése, illetve ügyfélszolgálati e-mailek és telefonok kezelése, megválaszolása. Ezeken túl pedig gyakorlatot szereztem már grafikusi munkákban, sales és ingatlanközvetítői feladatokban is. 

Korábbi munkáim és tanulmányaim során is igyekeztem folyamatosan fejlődni, tanulni és további képzésekre járni. Az így megszerzett alapos tudást és több éves sokszínű tapasztalatot pedig immár arra használhatom, hogy a "nagy képet" átlátva átfogó vállalkozástámogatást kínálhassunk neked. A Virtuális asszisztensed alapítójaként én leszek a kapcsolattartód, segítőd, partnered, míg csapatom a háttérben azon dolgozik a felügyeletem alatt, hogy vállalkozásod igazi áttörő sikereket érhessen el!

Fontosabb szakterületeim és különleges ismereteim

Marketing alapismeretek

Általános marketing ismereteimnek és szakmai rutinomnak hála teljesen átlátóm a marketing egyes részterületeit, illetve tudok a "nagy kép" alapján általánosságban tervezni, majd ezeket az ötleteket a marketing egy-egy részterületére lebontva megvalósítani vagy kiszervezni.

Online marketing

Alapos és mély ismeretekkel, illetve több éves gyakorlattal rendelkezem az online marketing több részterületén is kiváltképpen az alábbiak terén: közösségi média marketing, affiliate marketing, influencer marketing, SEO és szövegírás, webshop marketing, e-mail marketing

Brand marketing

Munkám és korábbi tanulmányaim során ez volt az egyik specializációm, így ezen a területen is segíthetek neked. Ha azt akarod, hogy hosszú távon sikeres maradj, ne csak egy terméket vagy szolgáltatást kínálj, hanem építs fel egy brandet, egy életérzést, egy minőségi garanciát, amit a te márkád garantál.

Weboldal és webshop kezelés

Első weboldalamat már 14 évesen felépítettem, utána első komolyabb felnőttkori weboldalamat 2016-ban hoztam létre, amit a mai napig azóta is rendszeresen fejlesztek, illetve karbantartok.

Adminisztrációs tapasztalattal rendelkezem

Titkárnői, adatkezelői és személyi asszisztensi munkakörökben is több éves gyakorlatot szereztem, amit immár virtuális asszisztensként is kamatoztathatok a vállalkozásod támogatása során.

Virtuális asszisztencia német és angol nyelven

Német két tanítási nyelvű, idegenforgalmi középiskola után és mellett az angol nyelvismeretemet is fejlesztettem, így akár idegennyelvű feladatok ellátásában is a segíthetlek téged.

Vendéglátás és turizmus ismerete

Mindamellett, hogy német nyelven tanultam idegenforgalmat középiskolában, később idegenvezetői végzettséget is szereztem, illetve dolgoztam egy hazai ötcsillagos szállodában marketingesként, ahol még alaposabb idegenforgalmi és vendéglátási ismeretekkel gazdagodhattam.

Állatkísérlet-mentes és vegán életmód

Még 2016-ban vegetáriánusként indítottam a weboldalamat, ami az állatkísérlet-mentes kencékről szólt, majd pár héttel később vegán életmódra váltottam és a vegán közösség meghatározó alakja lettem: előadásokat tartok, könyveket írok és videókat gyártok. Megismertem a vegán célközönséget és a vegán niche marketing alapjait.

Ingatlanpiaci ismeretek

Ingatlanértékesítői és értékbecslői végzettséggel, az ingatlanpiac folyamatos figyelése mellett járok képzésekre is. Ezek mellett pedig természetesen rendszeresen segítek rokonoknak és barátoknak ingatlanértékesítési és vásárlási tippekkel, trükkökkel - illetve segítek ingatlanpiaci vállalkozásoknak is marketing feladataik ellátásában.

Céljaim


Ahhoz, hogy bemutathassam a céljaimat, fontos elmondanom azt is, hogy miért és hogyan lettem virtuális asszisztens. Motivációmat leginkább a szakmánk másik megnevezése tudja a legjobban bemutatni: online vállalkozástámogató lettem, mert szerettem volna szakmai tudásomat sokszínűen, kreatívan és vállalkozóként mások szolgálatába állítani. Már alkalmazottként is mindig tudatosan kerestem munkahelyeimet: állatjogi, környezetvédelmi és emberjogi megfontolások alapján hoztam döntéseimet, hogy kinek és mit szeretnék dolgozni - nincs ez másként vállalkozóként sem. 

Szeretnék más etikus, fenntartható és segítő vállalkozások fejlődésében kulcsszerepet játszani, támogatni őket ezen a sokszor nehéz, de annál gyönyörűbb úton.

Milyen szerepet játszom a Virtuális asszisztensed életében?

Alapító vagyok

Amikor belevágtam a Virtuális asszisztensedbe, az még egy One-Man-Show volt. Teljesen egyedül oldottam meg az ügyfélfeladatok kezelését. Kitartó munkával, rengetegtúlórával és minőségi kiszolgálással eljutottam oda, hogy ma már kiszervezett munkák képzik a vállalkozásom alapját és immár csapatban dolgozok.

Koordinátor vagyok

Nem szeretném egy cégvezető vagy kapcsolattartó idejét rabolni azzal, hogy minden csapattagunkkal egyesével kelljen egyeztetni és feladatokat kiszervezni: én tartom a cégekkel a kapcsolatot, én egyeztetek minden ügyfelünkkel, majd kiszervezem a munkákat a szakmai csapatunk tagjai között mindenkinek a szakértelme szerint.

Virtuális asszisztens vagyok

Ugyan az általános napi feladataim jelentős része a koordinációval, a megbeszélésekkel és a virtuális asszisztensi képzésemmel, illetve a mentorálásokkal kapcsolatos, a mai napig vannak olyan ügyfeleim, akiket virtuális asszisztensként kiszolgálok és támogatok. Amennyiben fontos neked, hogy én legyek a virtuális asszisztensed, erre is van lehetőség.

Számítógépes ismeretek

Az alábbiakban pedig részletesen bemutatom, hogy milyen számítógépes ismeretekkel rendelkezem.


Általános számítógépes és Microsoft ismeretek:


Google programok és oldalak ismerete:


Képszerkesztési és egyéb grafikai ismeretek:


Projektmenedzsmentet segítő programok ismerete:


Videószerkesztés, streaming szerkesztés/közzététel:


E-könyv és kiadványszerkesztés:


Weboldalak és webshopok kezelésének ismerete:


Hírlevélküldő rendszerek ismerete: